BRUGERTEST

5-8 brugertests afslører ca 75% af fejl på en hjemmeside/webshop. Brugertest er en uhyre effektiv måde at få indsigt i brugernes adfærd på dit website eller i din selvbetjeningsløsning.

En brugertest er en måde at teste din hjemmeside, webshop, selvbetjeningsløsning eller app. Du tester, om den er brugervenlig og om den giver en god brugeroplevelse. En grundig brugertest er din garanti for, at fx hjemmesiden er testet af på virkelige brugere.

Vi sørger for alle elementer i brugertesten:

  • Opsætning af brugertest og hvilke opgaver der skal gennemgås
  • Rekruttering af testpersoner
  • Afvikling af brugertests inkl. testvideoer. (5-8  brugertests påviser ca. 75% af problemerne)
  • Rapport med anbefalinger, problemstillinger, skærmbilleder og evt. mock-ups.
  • Opfølgende møde med præsentation af anbefalinger

Ring eller skriv og fortæl, hvad udfordringerne er. Så finder vi ud af hvordan vi kan hjælpe dig med at få flere kunder og mere omsætning med din hjemmeside og webshop.

Brugertest fra9000DKK

Værdifuld viden fra brugerne

Skab mere omsætning

Flere tilbagevendende kunder

Få et tilbud
Vores kunder

MERE OM BRUGERTEST

Næsten alle brugertests giver overraskende resultater. Ofte kan det være overraskende at brugerne kan se og navigere på så forskellig måde på samme hjemmeside som man selv gør. En brugertest i form af en tænke højt test har også den fordel, at man kan uddybe emner. Man kan aflæse brugernes reaktioner og de har mulighed for at sætte ord på, hvad der ikke fungerer i løsningen. Det er værdifuld information, som du kan bruge til at forbedre din app, hjemmeside, eller selvbetjeningsløsninger.

 

HVEM HAR BRUG FOR BRUGERTESTS?

  • Brugertest af webshop
  • Brugertest af hjemmeside
  • Offentlig brugertest og fællesoffentlig brugertest
  • Brugertest kommune – hjemmeside og selvbetjeningsløsninger

 

HVORNÅR SKAL JEG BRUGERTESTE?

Du kan brugerteste på mange tidspunkter i processen, både når løsningen er ved at blive udviklet og når den er færdig – eller når den skal have revision. Det er dog vigtigt at du er klar til at udvikle på løsningen på baggrund af brugertesten, så får du mest glæde af den.

 

 

BRUGERTEST TIDLIGT I PROCESSEN

Jo tidligere du kan brugerteste fx en selvbetjeningsløsning eller hjemmeside jo bedre er det, fordi du ikke risikerer at udvikle løsningen i en forkert retning. Det kan ofte være grænseoverskridende at teste et produkt, som ikke er færdigt og som man ikke er klar til at løfte sløret for, men ikke desto mindre kan det give rigtig meget læring om hvordan løsningen skal designes, så man derved undgår fejl senere i processen.

 

HVEM BRUGERTESTER?

Brugertester, respondent, testperson – kært barn har mange navne. Overordnet er det brugerne af fx din hjemmeside, som skal teste for at få et så realistisk billede af brugerne som målgruppe. Det er vigtigt med et varieret udsnit af testpersoner, både udfra fx alder, køn mm.

Userfirst brugertest

BRUGERTEST SOM METODE

Næsten alle brugertests giver overraskende resultater. Ofte kan det være overraskende at brugerne kan se og navigere på så forskellig måde på samme hjemmeside. Ved brugertests gennemfører testpersonen en række opgaver, som skal løses. Det testes, at brugeren kan finde rundt og navigere nemt gennem løsningen og at finde frem til det rette indhold. Du får syn for sagen mht. hvilke opgaver der skaber problemer og hvad der stopper brugernes flow.

Brugertesten optages på video, og du får en rapport med testresultater og anbefalinger til forbedringer.

Der opfølges med møde, hvor resultater og anbefalinger gennemgås. Det er muligt at invitere interesserede med for at se resultaterne samt videoeksempler hvad der fungerer og ikke fungerer.

 

RESULTATER – HVAD FÅR JEG UD AF DET?

Selv små problemer ved brugervenligheden kan betyde meget for mange brugere, som bruger sitet. Forbedringer udfra brugertests medfører:

  • færre har brug for support og kan finde indholdet de leder efter
  • tilfredse og tilbagevendende brugere
  • flere fuldender formularer og selvbetjeningsløsninger
  • flere gennemfører købsflow = større omsætning

Opdagelserne  er værdifuld erfaring, både målt mht. brugervenlighed og ikke mindst målt i kroner og øre.

Brugertest kan gennemføres som fjerntest, hos virksomheden eller on-location hos brugerne. Userfirst hjælper mht. hvilken metode der er bedst.

 

PRIS FOR BRUGERTEST:

Priser for brugertests starter ved 9000,- men afhænger af omfanget af testen og hvor mange testpersoner der skal bruges.

Kontakt gerne Userfirst for et uforpligtende tilbud.